کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است.
در این وبلاگ می توانید مطالب آموزنده درباه کتاب، کتابخوانی و اهمیت کتاب را مطالعه نمایید نظرات و پیشنهادات ارزنده شما ما در پربار کردن این وبلاگ یاری خواهد کرد.

بایگانی

کتاب مقوله بسیار مهمی است

عزیز الله الهی | يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: من به کارهای هنری و تصویری، تلویزیون یا سینما یا از این قبیل مقولات، خیلی اعتقاد دارم اما کتاب، نقش و جایگاه مخصوصی دارد و هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‏کند.

ایشان تصریح کردند: اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‏ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی، بدین وسیله انجام خواهد گرفت.

کتاب، مقوله بسیار مهمی است. من البته به کارهای هنری و تصویری، تلویزیون یا سینما یا از این قبیل مقولات، خیلی اعتقاد دارم اما کتاب، نقش و جایگاه مخصوصی دارد. جای کتاب را هیچ‏چیز پر نمی‏کند و باید کتاب را ترویج کرد.

این توصیه برای کسانی است که مربوط به وزارت ارشادند و امور کتاب، از لحاظ مقرّرات کشور به آنها ارتباط پیدا می‏کند و اما آنچه که مربوط به عموم ملت ایران است: من هر سال که به این نمایشگاه آمده‏ام، صحبتی کرده‏ام و مسایلی را گفته‏ام. بازهم می‏خواهم عرض کنم که مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و باید کتاب وارد زندگی آنان شود.

برخی کتاب را اصلا جزو ضروریات زندگی نمی‏دانند. خوب، چطور شما اگر در جایی نشسته باشید و بغل دستتان اتاقی باشد و در آنجا رویدادی بگذرد و یا خبر تازه‏ای باشد، طاقت نمی‏آورید بنشینید و برمی‏خیزید ببینید در آن اتاق چه می‏گذرد! به ‏هرحال اطراف ما را خبرهای تازه، پر کرده است. آن‏قدر معلومات و آن‏قدر معارف در همه زمینه‏ها وجود دارد.

پس، چطور حاضر نیستیم سرک بکشیم و نگاهی بیندازیم و ببینیم چه خبر است؟! اگر بخواهیم بدانیم که در دنیای معارف چه می‏گذرد، راهش این است که کتاب بخوانیم. هرکس کتاب بخواند، به بخشی از معارف موجود عالم دست خواهد یافت و از خبرهایی که در دنیا هست از خبرهایی که بوده است و حتی از آنچه که‏ در همه‏ زمینه‏ها خواهد بود مطّلع خواهد شد.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مصاحبه‏ با صدا وسیما در ششمین نمایشگاه بین‏المللی کتاب در 21 اردیبهشت سال 1372
  • عزیز الله الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی