کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است.
در این وبلاگ می توانید مطالب آموزنده درباه کتاب، کتابخوانی و اهمیت کتاب را مطالعه نمایید نظرات و پیشنهادات ارزنده شما ما در پربار کردن این وبلاگ یاری خواهد کرد.

بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا معجزه های ریاضی و عددی در قرآن را می دانید؟

عزیز الله الهی | يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۳۷ ب.ظ


خداوند متعال در سوره بقره آیه ی 22 می فرماید : «اگر از آنچه که بر بنده خودمان فرو فرستاده ایم در تعجب و تردید می باشید . پس (حداقل) یک سوره مشابه آن بیاورید و در این کار از هر که خواهید کمک بگیرد . و در آیه بعد از آن می فرماید : «اگر نتوانستید که هرگز هم نخواهید توانست از آتشی بترسید که برای کافران آماده شده است» .اصولاً قرآن به حدی شیوا و روان است که هر کس حتی کمترین آشنایی با زبان عربی داشته باشد با خواندن یا شنیدن قرآن ناخودآگاه در می یابد که هیچ فرد سخنوری نمی تواند چنین بیانی داشته باشد و کلام و سخن هیچ انسانی نمی تواند باشد .معجزه قرآن فقط به معارف عمیق عقلی و اجتماعی ، علوم غیبی و معانی شگفت انگیز و شیوایی و روانی کلام محدود نمی شود و هر روز ابعاد تازه ای از شگفتیهای قرآن کشف می شود .

اکنون 20 مورد برای نمونه از اعجازهای عددی و ریاضی قرآن که با استفاده از کامپیوتر تاکنون مشخص شده در زیر می آوریم :

  • عزیز الله الهی

نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی

عزیز الله الهی | يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ب.ظ


اهمیت کتاب و کتابخوانی – پرورش و تربیت خواندن از روزهای اول زندگی و کودکی و در محیط خانه و خانواده شروع می‌گردد و تا آخرین مراحل و عالیترین تحصیلات دانشگاهی ادامه پیدا می‌کند، پدران و مادران باید عادت کتابخوانی را در فرزندان خود بوجود بیاورند و همچنین مربیان تربیتی که نقش مهمی در تربیت دارند به خردسالان و کودکان آموزشی که لازم و کافی می‌باشد بدهند تا آنها را به کتاب خواندن راغب کند و اگر این آموزش توسط رسانه‌های همگانی باشد تاثیر بیشتری دربرخواهد داشت. و اما عادت نمودن به کتابخوانی لازم و کافی نبوده و میبایست نسبت به تحکیم و تداوم آن عادت نمود که هدف و مقصود مطالعه را تحقق ببخشد و برای تداوم عادت خواندن می‌بایست نظام‌ های دیگر هم به یاری و همکاری نظام آموزش بیایند خصوصا رسانه‌های همگانی و امکانات و ابرازهای ارتباطی فراگیر نقش پیگیر و هماهنگ‌ کننده را در رشد کتابخوانی در جامعه بر عهده بگیرند.

  • عزیز الله الهی

نخستین نشست «به تماشای کتاب» برگزار شد

عزیز الله الهی | يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۵ ب.ظ

ycnl_cad4127a1a559773a77f58d0ff4a0a87_w300_h200_cp.jpg

نخستین نشست پژوهشی نقد فیلمِ «به تماشای کتاب» عصر امروز شنبه شانزدهم آبان با حضوردکتر رضا پورحسین قائم مقام معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.


  • عزیز الله الهی

برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع محرم

عزیز الله الهی | چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۹ ق.ظ

در همه کتابخانه های عمومی استان به مناسبت ماه محرم نمایشگاه کتاب برگزار شد در این نمایشگاهها کتب مرتبط به عاشورا و ائمه اطهار به نمایش بمنظور دید عموم قرار گفته است و ساعت بازدید از نمایشگاه متناسب با ساعت کار هر کتابخانه لحاظ گردیده است

  • عزیز الله الهی

تعداد کتابخانه های استان

عزیز الله الهی | چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۸ ق.ظ

تعداد 62 باب کتابخانه عمومی در استان موجود است

  • عزیز الله الهی

هفته کتاب و کتاب خوانی

عزیز الله الهی | چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ق.ظ

 24/08/94 لغایت 30/08/94 بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گرامی باد

  • عزیز الله الهی