کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است.
در این وبلاگ می توانید مطالب آموزنده درباه کتاب، کتابخوانی و اهمیت کتاب را مطالعه نمایید نظرات و پیشنهادات ارزنده شما ما در پربار کردن این وبلاگ یاری خواهد کرد.

بایگانی

آیا اینترنت کتابخوانی را کم کرده است؟

عزیز الله الهی | شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

اگر باز هم کسی بدون ادلّه‌ کافی ادعا کرد که «اینترنت کتابخوانی را از بین برده»، این نمودار را نشانش دهید.

به گزارش آنا، یکی از کاربران گوگل پلاس با این مقدمه نوشت: بر اساس آمار «موسسه گالوپ»، بین سالهای ۱۹۴۹ تا ۲۰۰۵، جمعیت افرادی که کتابی مطالعه میکرند از ۲۱ درصد به ۴۷ درصد افزایش داشته است. این آمار نه تنها مطابق ادعای «کاهش کتابخوانی» نیست، بلکه عکس آن را نشان می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشیم که این آمار و نمودار آن، درباره کیفیت مطالعه اظهار‌نظر نمی‌کند.


نویسنده این مقاله مدعی می‌شود که احتمالا یکی از دلایل افزایش مطالعه، افزایش سطح تحصیلات بوده باشد. همچنین کاهش سطح کتب نیز می‌تواند عاملی موثر برای افزایش میزان مطالعه باشد. نویسنده همچنین مدعی می‌شود که برای این مدعای خود دلیل کافی هم ندارد، بگونه‌ای که حتی متذکر می‌شود که ما معمولا گذشته را بر اساس بهترین کتابها (مثلا ناباکوف)، و حال را بر اساس بدترین کتب (مثلا اسنوکی!) مقایسه می‌کنیم.
  • عزیز الله الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی