کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است.
در این وبلاگ می توانید مطالب آموزنده درباه کتاب، کتابخوانی و اهمیت کتاب را مطالعه نمایید نظرات و پیشنهادات ارزنده شما ما در پربار کردن این وبلاگ یاری خواهد کرد.

بایگانی

نشست کانون شاهنامه شناسی

عزیز الله الهی | شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶ ق.ظ


سه شنبه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران برگزار کرد؛ سیصد و پانزدهمین نشست کانون شاهنامه‌شناسی سیصد و پانزدهمین نشست کانون شاهنامه‌شناسی در کتابخانه امام خمینی(ره) شهر گچساران برگزار شد.

به گزارش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران؛ سیصد و پانزدهمین نشست کانون شاهنامه شناسی با حضور پرشور علاقمندان این رشته از ادبیات کهن و به همت استاد فیروز حسنی برگزار شد .

فیروز حسنی بنیان‌گذار کانون شاهنامه‌شناسی در استان گفت: براساس اساسنامه اهداف این کانون ایجاد بستر مناسب جهت شناخت فرهنگ ایران زمین و ارتقای سطح شناخت افراد از شاهنامه فردوسی به عنوان مهم‌ترین سند هویت ملی ایران و احیا سنت‌ها و آیین‌های بومی و شناخت میراث معنوی و فیزیکی ایران است.

موضوع و مباحث مطرح شده در این نشست، دنباله داستان ضحاک و فریدون، آگاه شدن ضحاک از تصرف کاخ توسط فریدون و عصبانیت ضحاک و از بیراهه(راه مخفی) وارد کاخ شدن  حمله به فریدون و قصد کشتن زنان حرمسرا(دختران جمشید) و مقابله فریدون با او و سرانجام شکست ضحاک و کشته شدن ضحاک؛ بود.

یادآوری می‌شود کانون شاهنامه‌شناسی چهار‌شنبه شب هر هفته راس ساعت 21 الی 22:30 در سالن مطالعه کتابخانه امام‌خمینی(ره) برگزار می گردد. این جلسات شامل روخوانی شاهنامه به زبان‌ها و سبک‌های مختلف و صحبت در زمینه  شاهنامه و موضوعات مربوط به آن می باشد. حضور اقشار مختلف مردم در این نشست‌ها آزاد است.

  • عزیز الله الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی