کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است.
در این وبلاگ می توانید مطالب آموزنده درباه کتاب، کتابخوانی و اهمیت کتاب را مطالعه نمایید نظرات و پیشنهادات ارزنده شما ما در پربار کردن این وبلاگ یاری خواهد کرد.

بایگانی

شناخت ونقد فرقه شیطان پرستی

عزیز الله الهی | چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۱۰ ب.ظ


نقد و بررسی آیین شیطان‌پرستی

جهان تاریک؛ "شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی"

نویسنده: حمید کریمی

جنبش‌های نوپدید به ظاهر دینی در دنیای امروز رو به گسترش‌اند. یکی از فرقه‌های موجود گروه شیطان‌پرستی است. شیطان‌پرستی در گذشته چهره‌ای متفاوت با امروز داشته است. گروه کلیسای شیطان چه گروهی است؟ آنتوان لاوی و مارلین منسن چه افرادی بودند؟ مراسم شیطان‌پرستان چیست؟ اندیشه و قوانین شیطان‌پرستی چیست؟ علائم و شعارهای آنان کدام است؟ از چه موسیقی‌ها و سبک‌هایی استفاده می‌کنند؟ در اشعار، فیلم‌ها و محافل خود، چه آموزه‌هایی را ترویج می‌کنند؟ این اثر، معرفی و نقدگونه‌ای است برمحورهای گفته شده.

بر اساس مطالب کتاب، رشد سریع جنبش‌های نو پدید دینی (New religious Movements) در دنیا و نیز در ایران، امری است که متاسفانه مورد کم ‌توجهی مسوولان و جامعه فرهنگی ـ‌حوزوی و دانشگاهی‌ـ‌ ما قرار گرفته است. ادیان یا آیین‌ها یا نحله‌های جدید فکری، انواع مختلف دارند. تنوع این ادیان به لحاظ سن اعضا، محل زندگی آنان )شهر و روستا)، نحوه زندگی افراد (زندگی ریاضت‌بار در عزوبت یا غوطه‌ور شدن در هرزگی جنسی)، اعمال و شعائر (از سرود و نماز گرفته تا مدیتیشن، رقص، قربانی شعائری و عملیات جنسی) آن قدر زیادند که در ابتدا، هرگونه وجود رسمی و سنتی وجه اشتراک بین آنها را نفی می‌کند.

برخی از جوانان و افراد دیگر به علل مختلف مانند مشکلات خانوادگی، کمبود محبت، عدم اطلاع کافی از آموزه‌های اصیل دین اسلام، نارسایی‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، به این آیین‌ها گرایش پیدا می‌کنند.

بنابر اعتقاد نویسنده کتاب، اگرچه جامعه مسلمان ایران، بر خلاف بسیاری از جوامع غربی و مدرن و پست مدرن، از لحاظ گسترش این فرقه‌ها، دچار بحران نیست اما علائم مشخص و معناداری که از رشد روز افزون این فرقه‌ها در کشورمان دیده می‌شوند، ایجاب می‌کنند تا محققان، گویندگان، رسانه‌ها، نظام تعلیم و تربیت و دیگران هریک از طریقی به مقابله با این جریانات برخیزند


ادامه مطلب
  • عزیز الله الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی