کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

کتاب و کتابخوانی

آمار و اخبار در خصوص کتاب و کتابخوانی در سطح استان و کشور

حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است.
در این وبلاگ می توانید مطالب آموزنده درباه کتاب، کتابخوانی و اهمیت کتاب را مطالعه نمایید نظرات و پیشنهادات ارزنده شما ما در پربار کردن این وبلاگ یاری خواهد کرد.

بایگانی

کتابداری یک شغل نیست

عزیز الله الهی | يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ب.ظ


گفتگو با نویسندگان
 
کتابداری یک شغل کارمندی نیست
 
 


ابراهیم حسن‌بیگی که در کارنامه درخشان فرهنگی‌اش انتشار بیش از ۸۵ جلد کتاب را دارد، گفت که کتابداری یک شغل کارمندی نیست.
به گزارش ستاد خبری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی با بیان اینکه کتابدار نمونه کسی است که از رخوت و سستی و کار به قاعده و قانون کارمندی دوری کند گفت: من سال‌هاست که با کتابدار‌های زیادی در کتابخانه‌های عمومی برخورد دارم. موفق‌ترین آن‌ها کسی است که مدام در حال مطالعه باشد. به این حرفه نباید به شکل یک کار کارمندی صرف نگاه کرد.


وی در ادامه افزود: باید برای کتابداران شرایطی فراهم شود تا آن‌ها با شیوه‌های نوین ارتباط برقرار کردن با مخاطب آشنا شوند. از کتاب‌های تازه نشر شده اطلاع دقیق و تخصصی به دست آورند و با این راهکار‌ها به جذب مخاطب بیشتر برای کتابخانه‌های عمومی بپردازند.

حسن‌بیگی برگزاری برنامه‌های جانبی در کتابخانه‌های عمومی را یکی دیگر از راه‌های جذب مخاطبان بیشتر به این مراکز فرهنگی دانست و افزود: کتابدارانی که اطلاعات خود را به روز کنند در این زمینه هم می‌توانند فعالیت‌های مؤثری داشته باشند. جلسه‌های نقد کتاب، مراسمی پویا و تخصصی هستند که نتیجه آن‌ها جدی‌تر نگاه کردن به مقوله خواندن و مطالعه و پژوهش خواهد بود.
  • عزیز الله الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی